עד ראיה

הגדל

 מצפון, מוסר, קונפורמיזם וסרבנות-אותן סוגיות רגישות המעסיקות את החברה הישראלית-עומדות במרכזו של המחזה המופתי של יהושע סובול. המחזה מבוסס על סיפורו האמיתי של פרנץ יגרשטטר- מכונאי אוסטרי קתולי, נשוי ואב לשתי בנות- שנידון לעונש מוות בגלל סירובו להתגייס לוומרכט,והפך בכך לסמל לסרבנות באוסטריה ולדוגמא לאומץ לב יוצא דופן. בעת שהוא יושב בתא הנידונים למוות בכלא הצבאי בברלין,ומחכה לביצוע גזר הדין, ניתנת לו ,ורק לו, האפשרות להתחרט ללבוש מדים ולשרת כאח בבית חולים. השופטים, הסניגור,אהובתו לשעבר,הפסיכיאטרית הצבאית,סוהר בית הכלא, הכומר וחבריו הטובים- כולם מנסים לשכנע אותו להתפשר.גם הגעגועים לאשתו האהובה פרנקה ולבתו מריה כמעט ומכריעים אותו._הדילמות המוסריות שלו כאדם וכאזרח,והסירוב להיהפך  לחלק מהמשטר הנאצי הרצחני,לא מאפשרות לו להתפשר, ומובילות אותו לסוף הבלתי נמנע.

הפקה: סטודיו יורם לוינשטיין

ייעוץ אמנותי :לילך סגל

עיצוב תפאורה: דיתי אופק

עיצוב תלבושות: טל ברימר

מוסיקה :יובל מסנר

כוריאוגרפיה: עמית זמיר

עיצוב תאורה: יעקב סליב

ע. במאי: אמיר הנגבי, תום גרציאני

שחקנים:  פרנץ יגרשטטר-אמרי ביטון ,דר' ראפס- אפרת בן יעקב פלג/רז הראל,

פרנקה,אשתו -ענבר דנון , הכומר והתובע- שגיא הלפרין,

הסוהר באסטייאן ואב בית הדין- -אדריאנו חאובל/אבינועם בן נחום ,מרטין  ושופט- עידו לוסקי,

מרגרט-דורין קריו, האנס ושופט-איתמר שקד ,מריה בתו-מור שרון,נדב לאור-סניגור.

ניהול הצגה: מור שרון

 

לביקורת של עליס בליטנטל, לחץ כאן

 

ביקורת של צבי גורן

 

http://www.habama.co.il/Pages/Description.aspx?Subj=1&Area=1&ArticleID=20553

 

עבור לתוכן העמוד