רכיבי נגישות
- הדגשת ניווט מקלדת
-
בחר גודל פונט
-
בחר קונטרסט
- איפוס הגדרות נגישות
עיבוד עכשווי לבמה המבוסס על היצירה הספרותית הקנונית "המשפט" שכתב פרנץ קפקא ב1915. ההצג העוסקת במנגנון של הממסד שחורץ את גורלו של האזרח הקטן מבלי שזה יכול להתגונן .בפניו. למנגנון אין פנים ואין כתובת.הניסיון הנואש של האזרח ליצור מגע ישיר עם המנגנון כרוך ביכולת לפתוח אין ספור דלתות שלרוב סגורות. כשדלת לבסוף נפתחת מסתבר שיש מאחוריה עוד דלתות,שרק באמצעות קשרים וידע ניתן לפתוח אותן. הסיכוי להגיע לדלת הנכונה הוא קלוש וניזון לרוב משמועות של אלה שמסתובבים במבוך זמן רב. אחרי זמן מה בתוך המבוך יש לכאורה תחושה של התקדמות, אבל למעשה זוהי עצירה במקום. היכן שדימינו שנגלה את הצדק התגלתה לפנינו תשוקה פרוורטית חסרת מעצורים לצד אזלת יד.מאה שנים עברו מאז כתב פרנץ קפקא את "המשפט". המנגנון עדין פועל כמבוך ואנחנו ממשיכים לחפש את פתח היציאה.
זהו אירוע בימתי ששייך למציאות הקיומית היומיומית של כל אחד מאתנו.
"יעל קרמסקי יצרה סגנון רציף ואחיד בתפיסתה המתייחסת אל האחדות המנגנונית המצמררת של הסיפור... קרמסקי הלכה צעד אחד קדימה אל מציאות ימינו כשהעלתה על הבמה את אמן הווידאו נמרוד צין, שנע עם מצלמה ששידרה חי תקריבי שחקנים ונופי במה...אייל זוסמן המצוין כחף מפשע המוצא עצמו מיטלטל במבוך ״החוק״ בלי להבין באיזה חוק הוא מתקיים. נעמה שפירא ומיכל ויינברג היו מרתקות בכל התפקידים שלהן, וערן שראל כבש את הבמה בעיקר כעורך דין וכצייר שעמם מנסה ק׳ לזכות את עצמו מאשמה. יוסף אלבלק היטיב להיות שוטר-פתע וכבלוק הנהנה גם הוא כק׳ מחסדי מזכירת עורך הדין" צבי גורן, אתר הבמה
לביקורת על ההצגה באתר הבמה לחצו כאן
מאת: פרנץ קפקא I עיבוד ובימוי: יעל קרמסקי I דרמטורג: פרדי רוקם I עיצוב חלל ותלבושות: דינה קונסון I עיצוב תאורה: איריס מועלםI
וידאו: נמרוד צין I סאונד ועריכה מוסיקלית: ארי טפרברג I ניהול הצגה: שי לוי I שחקנים: יוסף אלבלק, מיכל ויינברג, אייל זוסמן, נמרוד צין, נעמה שפירא, ערן שראל
משך ההצגה: 90 דקות