פאסיב אגרסיב

20% הנחה לגמלאים/סטודנטים/חיילים

מותנה בהצגת תעודה בלבד

 

משך המופע: 50 דקות

 

יצירת מחול קבוצתית, שמדברת שפת אסתטיקה חייתית ומשחק על הגבול הדק בין שלווה לבין ייצריות בלתי מרוסנת, בין אהבה ללא גבולות לבין ניתוק רגשי.

 

שישה רקדנים, כל אחד ואחת עם איכות אנושית, גופנית, גולמית אחרת. שלושה זוגות שמתפרקים ומתרכבים מחדש. המתח המיני והפסיכולוגי שנוצר ביניהם קשור לדיאלוג בין המתמסר והמוביל, בין הסביל והפעיל. היצירה מבוססת משימות, תרגילים שיוצרים קונפליקט. אופן ההתמודדות של כל רקדן חושפת חומרים אישיים ואנושיים ומאירה את השבריריות של הגוף והנפש. היצירה זכתה בתמיכת מפעל הפיס לתרבות.

 

היצירה פאסיב/אגרסיב שעלתה באופו עצמאי הועלתה 10 פעמים וזכתה לתגובות משמעותיות. היצירה מדברת את התכנים של המציאות בה אנו חיים מהרמה האישית לציבורית. כנשים, אמהות ומורות, שיוצרות יחד מעל 10 שנים, אנו בוחנות את הדימוי הנשי בתוך מערכות היחסים. אנחנו יוצרות סיטואציות בימתיות שמאמתות את הקהל עם המקום הפאסיבי ומעוררות אותו למודעות עצמית. היצירה נוגעת ומדברת את מורכבות החיים בישראל. חיינו רוויים בהתנגדות ובקונפליקטים ובו בזמן אנחנו נקראים לפתח את היכולת להתמסר, להקשיב ולהרפות ביחסים.

 

אנסמבל 'גלויה' הוא פרי שיתוף פעולה הדוק של למעלה מעשור בין טלי זבילביץ לדנה הירש ליזר. שתיהן רקדניות, אמניות מופע וכוריאוגרפיות. במהלך השנים העלו השתיים באירועי אמנות שונים, כשחלק גדול מיצירתן היא "site specific" ומתרחשות במרחב הציבורי.

הן יוצרות בשפת האלתור ואמנות הרגע על כל גווניה: בריקוד, טקסט וסאונד כשהגוף הוא הכלי המוביל והיצירה עצמה. 

 

"צפיתי ביצירה "פאסיב/אגרסיב" בהשתאות, בהנאה ובהערכה גדולה. הגוף שלי דיבר... הייתי, בכל רגע במשך המופע, בהתרגשות, במתח, בהנאה שנטענת ונפריקת חליפות, וכל תשומת ליבי הייתה לגמרי שם, איתן, עם היוצרות והמבצעים, על הבמה. וזו, עבורי, אמת מידה לאיכות של מופע.

כשהמופע הסתיים הבנתי, שראיתי יצירה שלמה, אנושית, חיה, מלאת מחשבה וספונטאניות." מיכל גולדברג אייל 

 

כוריאוגרפיה, הפקה וניהול הצגה: טלי זבילביץ ודנה הירש ליזר, אנסמבל 'גלויה' // עיצוב תלבושות וסטיילינג: מאיה קורניאל // מוסיקה: טל אבני // וידאו: דניאל פייקס // רקדנים יוצרים: דפנה המנדינגר, נועה דר, אלכס קוסקו, גלבוע אגר // צילום: אלי כץ

 

 

עבור לתוכן העמוד