שלושה דואטים

משך המופע: 50 דקות

קונצ׳רטו למנדולינה ומיתרים בדו מז׳ור מאת ויואלדי

לאסוף את עדינותנו אל בין ידינו, עדינות ככוח פנימי; לעמוד איתנים, לרקוד לצלילי המנדולינה וכלי המיתר, ולחזור אל חווית הריקוד הבסיסית, מתוך ענווה ושמחה, וכהוקרה לחיים. הכוריאוגרפיה היא מעין ריקוד - בוגר נערי וילדי, אשר מביא שמחה וחיות ללא הפרעות. מוסיקה ותנועה כחגיגה, מרחב של הנאה וחופש, פשטות ווירטואוזיות, אינטימיות וחברות.

 

 

״שלושת פרקי המחול ביצירה, אשר עוקבים בדיוק אחר הפרקים ביצירה המוזיקלית, מבוצעים היטב על ידי קרר עצמו ותום וינברגר, ויחד הם מרכיבים יצירה צנועה ומלאת חדווה. בפרק הראשון וינברגר וקרר, בנעלי התעמלות, מכנסיים קצרים וטי־שירטס, מבצעים סדרה מרשימה של קפיצות ודילוגים שתואמת את אופיו המוזיקלי המהיר והעליז (אלגרו). בפרק השני, שאופיו המוזיקלי אטי ורחב (לארגו), הכוריאוגרפיה פורשת בפני הצופים מהלך מענג של התפתחות תנועתית הדרגתית: יד אחת מניעה את רעותה, הנעה זו הופכת לפנייה של הגוף מצד אל צד, הפניות נעשות לחצאי סיבובים, חצאי הסיבובים מתפתחים לסיבובים מלאים. הפרק האחרון, שוב אלגרו, מבוצע במקום אך הוא מלא מחוות קטנות וסוערות, שמציגות במשורה את הווירטואוזיות של המבצעים. כוחה של יצירה זו הוא בפשטות שבה, באיפוק של הרקדנים. כך היא מצליחה להורות לצופים על הפלא שבפרטים הקטנים בלי להיות דידקטית״ רן בראון ,הארץ

״גיל קרר שכבר הוכיח את הראש המקורי שלו בעבר ומשך תשומת לב בהחלטות האמנותיות המדודות שלו שנוקדו בהומור דקיק מהדקים. הפעם הוא מפתיע בדואט  שבו לדבריו, הוא מבקש לחזור לחוויית הריקוד הבסיסית מתוך ענווה ושמחה, לצלילי 'קונצ'רטו למנדולינה ומיתרים בדו מז'ור של ויואלדי‘.

לאחר התהפוכות המסיביות שעבר המחול שבו כבר שברו לו את כל הגדרת גבולותיו, תפקידיו , והתכנסותו הכנועה תחת כנפי אופנות ותאוריות מתחלפות, היה מרענן לראות מילים ברורות, ישירות ולא ניסוח מבית היוצר של מסות הגותיות להרשים. זו עמדה ממקום עוצמתי של מי שיודע להעז. לשמחתי קראתי רק אחריה את הטקסט המלווה את הפרומו. המבצעים- גיל קרר ותום וינברגר בשורט, וטי שירט ונעולים בנעלי התעמלות,  מול החגיגיות המעודנת של ויואלדי והאופי הלא פורמלי של מצלולי המנדולינה, מצאו דרך מקורית לשחק את המוסיקה, לעגוב ולאתגר ותוך כך, לדייק עוד ועוד את משחק האהבהבים אתה, בעודם מעמיקים את הדיאלוג הביצועי החזק , המתעתע, המענג ביניהם.״. אורה ברפמן, ריקודיבור

 

כוריאוגרפיה: גיל קרר // מוסיקה: אנטוניו ויואלדי // בביצוע: אבי אביטל // תזמורת: הברוק של ונציה // עיצוב תאורה: דני פישוף // צילום: אהוד מלמלד // רקדנים: גיל קרר, לוטם רגב.

 

 

כשרוחמה פגשה את סעיד

 

 

בכורה!

 

נקודת מפגש בין שתי נשמות,

שונות ודומות במידה שווה.

שיחה בהירה שהתקיימה בחלום,

פעם בגלגול אחר, בעתיד הקרוב.

האחר הוא מראה, ואני כמו מראה

אשקף את עצמי אל מולי.

חוסר וצורך, וכעס ויופי,

הרמוניה של שתיקה וביטוי.

ותנועה, המון תנועה.

 

 

 

היצירה פותחה בבית המחול מנשה

 

 

כוריאוגרפיה: לטם רגב // עיצוב תלבושות: לטם רגב // מוסיקה: רותם וינר צ׳ייקובסקי, לטם רגב // עיצוב תאורה: אמיר קסטרו, לטם רגב // // רקדנים: שי והב, הילה רגב 

 

Introtention Coda

הקודה של תשומת הלב הפנימית חושפת קונפליקט של הפרפורמר, במערכת היחסים המשולשת בין רקדן ליוצר, לקהל

היצירה עוסקת בין היתר בשאלות של מהות וכוונות נסתרות בלב המבצע

הכיעור הפנימי הופך ליופי חיצוני, חולשה ופגיעות מתגלות כעוצמה פרפורמטיבית 

ווירטואוזיות מקבלת טעם של סוכרייה לעיני הצופה

 

 

היצירה עלתה לראשונה בשנת 2019 בתמיכת המרכז האתני הרב תחומי ענבל, סוזן דלל וזכתה לשבחים ופרסים בארץ ובעולם: פרס השופטים בתחרות הכוריאוגרפיה הבינלאומית סולו דואו בבודפשט 2022, פרס הפקה מהתיאטרון הלאומי של מנהיים וכן מטעם להקת מחול מיר בתחרות הכוריאוגרפיה בהאנובר 2021, פרס כוריאוגרפיה חדשה בתחרות הכוריאוגרפיה הבינלאומית סולו דואו בקלן 2021, פרס ראשון 'היצירה המבטיחה' בפסטיבל הפרינג' בבאר שבע 2019

 

 

 

מוסיקה: Ludwik Minkus - Don Quixote 

Blonde Redhead - For The Damaged Coda

 

 

כוריאוגרפיה, עיצוב תלבושות ועריכת סאונד: ענת עוז // עיצוב תאורה: נטע קורן //  רקדנים: שני ליכט, ענת עוז

 

 

עבור לתוכן העמוד